Brev:
Nattespiseri
1. juni 2010
Alder:
10 mdr.
Nattespiseri
Hej Helen
Rasmus fik dræn i begge ører for 3 måneder side efter mange gange mellemørebetændelse. Det har hjulpet men han får stadig mellemørebetændelse ved den mindste forkølelse og har de sidste 3 måneder haft det 4 gange.
I de perioder hvor han har ondt i ørene får han flaske 2-3 gange ila natten for ellers kan han ikke sove. Tror det letter på trykket i ørene at sutte og synke. Når han ikke har noget med ørene spiser han 1 gang om natten.
På en typisk dag får han morgenmad ved 7 tiden. Rugbrødshapsere ved 10.30 tiden og bliver fyldt efter med grøntsagsmos. Inden han bliver lagt til at sove kl. 12.30 får han flaske. Ved 15 tiden får han et lille måltid fx grød eller moset banan og ved 17.30 tiden får han smagsprøver af vores mad og bliver fyldt efter med grønsagsmos med kød. Kl. 18.30/19 får han en flaske og kommer i seng.
Han vågner så mellem 12 og 02 og vil have flaske. Giver jeg ham den ikke er han vågen omkring 2-3 timer hvor han brokker sig men ikke kan falde i søvn. Han spiser her mellem 150 og 200 ml og sover så videre bagefter.
Oprindeligt valgte han selv natmåltidet fra da han var omkring 5 mdr men det kom så tilbage efter 1 måned hvor det gik helt galt med ørene og siden har jeg ikke kunne slippe af med den igen selvom han storspiser ila dagen.
Er det normalt at et barn på 10 måneder stadig er nødt til at spise om natten eller er det bare blevet en dårlig vane efterhånden som skal brydes med nogle nætter hvor han bliver nægtet flasken?
Med venlig hilsen
Pia