Nattespiseri

1. juni 2010

Alder:
10 mdr.

Nattespiseri

Hej Helen

Rasmus fik dræn i begge ører for 3 måneder side efter mange gange mellemørebetændelse. Det har hjulpet men han får stadig mellemørebetændelse ved den mindste forkølelse og har de sidste 3 måneder haft det 4 gange.

I de perioder hvor han har ondt i ørene får han flaske 2-3 gange ila natten for ellers kan han ikke sove. Tror det letter på trykket i ørene at sutte og synke. Når han ikke har noget med ørene spiser han 1 gang om natten.

På en typisk dag får han morgenmad ved 7 tiden. Rugbrødshapsere ved 10.30 tiden og bliver fyldt efter med grøntsagsmos. Inden han bliver lagt til at sove kl. 12.30 får han flaske. Ved 15 tiden får han et lille måltid fx grød eller moset banan og ved 17.30 tiden får han smagsprøver af vores mad og ...

Annonce

... bliver fyldt efter med grønsagsmos med kød. Kl. 18.30/19 får han en flaske og kommer i seng.

Han vågner så mellem 12 og 02 og vil have flaske. Giver jeg ham den ikke er han vågen omkring 2-3 timer hvor han brokker sig men ikke kan falde i søvn. Han spiser her mellem 150 og 200 ml og sover så videre bagefter.

Oprindeligt valgte han selv natmåltidet fra da han var omkring 5 mdr men det kom så tilbage efter 1 måned hvor det gik helt galt med ørene og siden har jeg ikke kunne slippe af med den igen selvom han storspiser ila dagen.

Er det normalt at et barn på 10 måneder stadig er nødt til at spise om natten eller er det bare blevet en dårlig vane efterhånden som skal brydes med nogle nætter hvor han bliver nægtet flasken?

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder